lördag 1 maj 2010

Post Valborg!

Tröttare människa än mig får man leta efter! ^^

Trevlig men låååång dag igår..
Först upp och iväg till stan för att se på forsränningen med monstret, systerstor och hennes monster..
Avslutade det hela med lunch på Chagall *mumma*
Sen åkte monstret vidare ut till päronen och jag gick och träffade Das Bajse och lill-Bajsen en sväng :)
Efter det så traskade jag vidare i mina prickiga skor till stadsparken och allt partyfolk^^
Har ingen riktig koll på hur länge vi satt i parken men ett bra tag var det och jag träffade ovanligt lite folk jag känner..(börjar helt enkelt bli för gammal för parkerna^^)
Vi åkte iallafall och åt på MAX efter parken (jävligt smart av oss måste jag påstå^^)
Sen åkte jag hem och böt om och så innan jag gick vidare till Jeanette och Blomfelt på ferre..
Lite otrevligheter blev det ju där men i övrigt var det väldans trevligt :)
Vidare ner på stan efter det och hann in på krogen en timme innan dom stängde^^
Btw.. min mobil dog på festen igår så det var därför det inte var så lätt att få tag i mig.. (sms i massor när man kom hem och fick igång den)
Taxi hem och hopp i säng efter krogen..
Kunde dock inte somna utan låg vaken till efter fem och glodde på film^^

Jaja nog tjatat om det..
Vi tar dagens händelser istället^^
Vaknade av att systerstor ringde.... (aldrig en höjdare att vakna av luren-.-)
Hon frågade om jag visste vad klockan var..
Kollade snabbt på klockan på mobilen och blev nästan förbannad..
09:42 visade den..
Trodde hon drev med mig för hon sa att klockan var halv två :O
Kollade då på datorn istället och såg att den var ju faktiskt halv två..
Nog för att vi hade sagt att vi skulle åka tidigt men kvart i tio.. hallååå! :P
Så tack systerstor för att du väntade med att ringa :P
Då var det ju bara att gå upp och piggna till för det var dags för tivoliiiiii!^^
Så jag har varit väldans aktiv idag^^
Först tivoli med massor av familjen och sen åkte vi och tittade på systerstor och hennes gubbes nya hus :D
Kan ju säga att jag är en skvätt avundsjuk..
Vill ju också ha ett.. :P
Jag ska ju hjälpa till med målningen..
HJÄLP! säger jag bara!
Förstår inte vad människan som bodde där innan tänkte..?
Bårder i varje rum!! T.o.m i klädkammaren!!
Mycket jobb blir det iallafall :P
Men det ska bli skönt att ha nånting att göra ;D
Sen gick vi och åt pizza iallafall^^
Monstret åt upp nästan en hel barnpizza (vääääldigt mycket för att vara honom)
Själv åt jag nånting inbakat med oxfilé.. inte så speciellt :P
Efter pizzan så var nog alla trötta och ville bara åka hem..
Systerstors monster följde med oss hem så det var ju inte vidare lugnt här ikväll :P
Han sover iallafall för länge sen men monstret hostade och vaknade och sen kunde han inte somna om..
Inte lätt att vara liten och övertrött..

Såååå.. nu börjar det nog bli dags för mig att knyta mig också.
Imorgon börjar allvaret :P

See ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar