söndag 16 maj 2010

Fanfanfanfan!!

Efterblivna jävla apkärring!!
Just nu hatar jag verkligen sjukvårdsrådgivningen!!!
Eller åtminstone den kärringen jag fick prata med!
Faaan!!
Så arg så jag nästan börjar gråta!

Monstret är sjuk..
Över 39 graders feber och kräks..
Vill inte äta..
Bara sova..
Jag gick in på deras hemsida och kollade runt lite innan jag ringde..
Såhär står det där:

När ska man söka vård?
Om barnet är under tre månader och man misstänker att barnet har en infektion bör man ringa sjukvårdsrådgivningen eller kontakta barnavårdscentralen.

Man ska söka vård direkt på en vårdcentral eller akutmottagning om barnet har feber och

•är slappt, irriterat, svårväckt eller förvirrat

•är stelt i nacken

•har svårt att andas

•har ont när det kissar

•kräks eller har diarré

•har ont i huvudet, magen, öronen eller halsen

•får feberkramp för första gången.

Man kan alltid ringa sjukvårdsrådgivningen för råd om vart man ska vända sig.


Han är slapp, svårväckt, förvirrad, andas tungt, kräks, har ont i magen och har inte kissat på flera timmar..
Men ändå säger kärringen åt mig att trycka i honom vätskeersättning..
Det är magsjuka..
Men om det inte är det då????
Förstår hon inte att jag blir orolig?
Att det är den hemskaste känslan i hela världen när ens barn är sjukt och man inte kan göra nånting åt saken?

Jag vet att jag kanske stressar upp mig och bråkar i onödan men jag är orolig..
Det hugger i mitt hjärta att se honom såhär..
Och att läsa allt det där och se att man SKA ringa om nånting stämmer och ändå få ett slag på käften av kärringen i telefonen..
Det känns inte okey!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar