måndag 3 maj 2010

Inte okey... igen.. ^^

Lika trött idag..
Om inte ännu tröttare :P
Taskigt med sömn i natt som var.. igen!
Monstret vaknade den här natten också och hade svårt att somna om =/
Ooooooch eftersom min mobil är lite skev så stängde den av sig i morse så då ringde ju inte alarmet heller -.-
Så jävla typiskt med tanke på att jag var vaken tjugo minuter innan det var dags att gå upp.. (mamma ringde då) :P
Som tur var så ringde systerstor senare och då vaknade vi..
Fast bussen vi skulle ta gick en kvart senare.. *paniiiiik*
Mamma fick komma och skjutsa oss istället =/

Så idag har monstret varit på sin femårskontroll :D
Han växer som han ska, följer sin kurva och ligger fortfarande liiiiite under på längden :)
Dags för spruta var det också.... =/
Usch.. det kändes så hemskt att hålla i honom när hon hade stuckit honom...
Han var lugn och jätteduktig innan men det gjorde ju ont såklart..
Men förutom det så gick det bra, synen funkar (även om han inte hade ro att sitta still och så) och nu har det skickats en remiss till barnhälsopsykologen(?) för att påbörja en utredning och se om han har någon form av bokstavsdiagnos.(t.ex adhd)
Lite jobbigt är det ju men det är lika bra att göra det så fort som möjligt och det kommer nog kännas skönt att veta vad det är och kunna få hjälp om det behövs.

Efter bvc så kom systerstor och hämtade oss och så åkte vi hem till henne en stund innan det var dags att åka ut och fortsätta i huset.
Många småsaker att syssla med idag så egentligen känns det inte som att vi har gjort nånting..
Hatar dom små sakerna som tar sån jävla tiiiid..
Typ riva tapeter i hörn, få bort allt jävla damm, slipa och lägga papp...
Efter att vi gjort det så blev det lite målning iallafall :D
Så jävla längesen jag gjorde det så jag har fan nästan glömt bort hur man gör :P
Men färgen är uppe på väggen iallafall..
Ja förutom den som är på mig då, jag ser ut som en prickekorv^^
Picasso passade på att spackla köket medans vi målade så vi får se hur mycket det blir imorgon :)
(Har ingen aning om hur många kvadrat huset är på men HELA ska fixas invändigt. Alltså tre sovrum, vardagsrummet, köket, två hallar och trappen som ska målas osv..)

Monstret verkar sova lugnt i natt så jag ska nog försöka passa på att få lite sömn jag med..
Ska upp ännu tidigare imorgon och vara ute i huset ännu längre så man lär ju samla på sig lite ork!^^

See ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar