måndag 19 april 2010

Det bidde ingen utgång..

Det bidde rengörning av akvarium istället..
Jag är verkligen heeeelt värdelös på havsdjur -.-

Das Bajse har varit upp och matat och tänt och släckt lampan när vi har varit borta..
Meeen akvariet var så galet jävla grumligt när vi kom hem och den ena firren låg uppe vid ytan =/
Jag vet att Das Bajse har varit upp och gett dom mat och gjort precis allt hon skulle men det är något som är vajjsing med det där akvariet..
När jag plockade ur fiskpinnen så passade jag på att byta ut en tredjedel av vattnet och rengjorde pumpen och det såg ju helt plötsligt mycket bättre ut..
Ville ju inte ta bort allt och lämna den stackars firren som var kvar i en påse med vatten utan syre i..
Men nu på förmiddagen så var det lika jävla grumligt igen !?
Så lilla Stampe (fisken) fick nöja sig med en påse medans jag gjorde rent hela akvariet..
Det är inte stort men fan så lång tid det tog.. *pust*
Så nu är all sand tvättan, växten, pumpen och akvariet rengjorda och nytt vatten i rätt temperatur är på plats och lille Stampe simmar omkring i sin påse och bara väntar på att få komma ut ^^
Ett jävla göra helt enkelt..
Trodde att det bara var att mata och byta vatten då och då :P

Nu väntar vi bara på att mor min ska ringa upp så ska vi traska ut sen *finally*

See ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar