lördag 20 februari 2010

Lördag ffs!!

Nu sitter jag och väntar på att mor min ska komma och hämta mig..
Ska följa med henne och kastrera katterna..
Efter det så ska den yngsta flytta :/
Kommer bli jättetomt där ute utan honom..
Fast dom vill ju inte ha några katter och så slåss dom bara hela tiden..
Den äldre ska få bo kvar iallafall :)
Tror inte att dom vill vara helt utan djur egentligen, det är bara något dom säger :P
Precis som mig ^^
Fast här kommer inga andra djur förutom fiskar in på ett tag :P
Hursomhelst så tycker jag att det är bra att dom tar sitt ansvar och kastrerar dom nu så att dom inte bidrar till att det blir ännu flera katter.

Eftersom jag har haft praktik och har volontärarbetat på uppsala katthem så vet jag hur mycket det betyder att kastrera och sterilisera sina katter.
Jag vet hur dåligt dom katterna som blir "vildkatter" mår och i vilket skick dom kan vara i..
Så om DU har en katt och inte vill ha kattungar eller är säker på att du kan ge dom ett bra hem så bör du "fixa" den så fort som möjligt.
Vill man skaffa katt så finns det hur många hemlösa katter som behöver den hjälpen.
Oftast så är det jättetrevliga katter som bara har haft otur..
Man har faktiskt sett folk kasta ut sina katter ur bilen på motorvägarna..
HUR SJUKT ÄR INTE DET?
Det är levande varelser det handla om..
Inga leksaker.
Jag vet att jag inte alltid har tagit hand om mina djur bra men jag tänkte inte så lång..
Jag tänker inte skylla på att jag var ung och dum eller nåt sånt och jag gör allt jag kan för att återgälda det nu..
Så adoptera en kisse eller ställ upp som jourhem om du vill prova på..
All hjälp behövs verkligen.
På uppsala katthem har dom öppet hus på lördagar och då har dom även ett loppisrum om man är intresserad av sånt.
Alla som jobbar där är volontärarbetare eller praktikanter, det vill säga att dom jobbar utan lön.
Riktiga eldsjälar som är ute och gör allt för att hjälpa katterna, vinter som sommar.

http://www.uppsalakatthem.com
Gå in och kolla på deras hemsida vettja..
Nu ska jag åka och "fixa" mina bebisar..

See ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar