måndag 2 augusti 2010

Finally!

Ny dag!
Gör om, gör rätt!
^^

Jag längtar tillbaka några år i tiden..
Till då när man var runt sexton-sjutton..
Det var nog då mitt liv var som lättast..
Eller lättast, roligast kanske var ett bättre ordval^^
Först parkhänget med alldeles för mycket fulöl..
Shit asså..
Kommer t.o.m ihåg min första fyllespya xD
Jag var fan stolt för att jag aldrig blev dålig på fyllan som alla andra.. (det är nog därför jag minns det^^)
Men det sprack i Gränby när ett par vänner hade en gemensam födelsedagsfest ^^
Shit va vi drack mycket ett tag..
Varje dag var fan en fest..
Det var fan i nian asså..
Förstå hur liten man var då egentligen?
Jag skötte inte skolan så bra på den tiden..
Inte efter att pappa blev sjuk..
När han gick bort gick det verkligen bara utför egentligen..
Jag och en kompis brukade skolka och åka till Bolandsgymnasiet istället..
Där satt vi med några andra vänner och drack öl typ..
Vardagar (speciellt onsdagar dårå) drack man varsomhelst, fredagar och lördagar drack man i parkerna och på söndagarna brukade vi sitta hemma hos någon eller i en lekpark någonstans och ja.. drack såklart..
Ja det här var ju om det inte var fest någonstans^^
Shit vad man har kunnat råka illa ut egentligen..
Va dum man var asså..
Tur att jag var så jävla rädd av mig och hade vänner som såg efter mig, annars hade det nog slutat riktigt illa många gånger..
Fast jag kan inte påstå att det blev speciellt mycket bättre när jag blev lite äldre heller..
Då var det fulsprit som gällde istället..
Som om det är så mycket bättre?
Men man lugnade ju ner sig sen iallafall och tur är väl det kanske?
Även om man hade så sjukt jävla roligt^^
Sen fick jag ju barn och efter det så har det ju varit ännu lugnare..
Jag dricker fortfarande och ser ingen anledning till att sluta med det bara för att jag har barn.
Det vore väl en sak om jag inte kunde kontrollera mig själv när jag är onykter men det tycker jag att jag kan..
Jag dricker INTE när mitt barn är med..
Men det är inte för att jag är rädd för inte kunna ta hand om honom eller något sånt..
Jag vill bara inte göra det helt enkelt..
Ni andra får göra precis som ni vill, så länge inte barnen drabbas av det..
Jag vet måååånga som dricker när barnen är med..

Fan vilken jävla vändning det blev, tänkte ni på det? :P
Jag bara skriver och skriver och skriver och skriver och skriver och skriver och skriver och skriver och skriver...
Men nu ska jag nog försöka mig på det där med att sova asså...

See ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar